Základní škola Štíty

4. třída

Výuka do 8.4.

Nepřehlédněte!

Bližší informace ohledně odesílání vybraných vzorků domácí přípravy žáků najdete v Bakalářích 1.4.

Děti ať si samy vyzkouší přihlásit se do Bakalářů v pondělí 6.4.ráno v 7.30 h.

Děkuji  Blanka Schwarzová

Zpětnou vazbu = odpověď k poslané domácí přípravě najdete jako dopis v Bakalářích.

Děkuji za pochopení. Schwarzová

 

Anglický jazyk (skupiny p. uč. Miltákové, Kissové)

Word: 4_lesson plan Aj        PDF: 4_lesson plan Aj

Český jazyk

vzory: moře  opakuj, přidej: kuře, stavení: PS velký 46 , učebnice 70 – 74.

Vyber si denně 2 -3 cvičení ústně, na fólii, společně s rodiči nahlas odůvodnit – proveď sebehodnocení

1 diktát 77/4 se společnou  kontrolou – po návratu budu zkoušet /procvičuj s hlasitým komentářem/

Sloh: úvaha o povolání učitel      výhody    x    nevýhody / do sešitu nebo na papír rozděl do 2 sloupců /

Čítanka: Dějiny od str.98 + Jaro: od str. 108 – vybírat si denně 1 – 2 str.

Matematika

čísla větší než 10 000:  9 – 13:čtení a psaní čísel větších než 10 000 + opakování+slovní úlohy každý den 2 – 3 cvičení, trénovat odhady výsledků = zaokrouhlování / při běžných nákupech nutné!!    Po návratu budu zkoušet písemné dělení se zkouškou / postup stále opakuj nahlas: 1.zatrhnu číslo, …/

Geometrie: prakticky vyzkoušej: osa úsečky a střed úsečky kniha 88, čtení v jízdních řádech 89, cestování 90

Závislosti a vztahy mezi čísly – pozoruj: kniha 91,92 – rozhodni 92/8

Vlastivěda

kraje ČR, udělej si přehled/ 14 papírů – rozlož, postupně si každý den vypisuj  zajímavosti o kterých se dočteš v učebnici 43 – 65/ : začni např. po 5ti, denně přidávej 1 -3 nové   –  ty pak vyhledej na mapě, trénuj paměť:  zkus znovu najít rychleji a zařadit do správného kraje.

!Poznámka!

Zpětná vazba do 8.4. = pouze 1 list s vybraným krajem – krátké poznámky / nepsat celé věty / v rozsahu nejméně 5 zajímavostí budou považovány za splněnou domácí přípravu. Ostatní kraje si pomalu postupně doplňovat do konce května.

Děkuji za pochopení

Blanka Schwarzová – tř. uč.

Přírodověda

Jaro – kniha 72 -82 dobrovolný pokus 74 nebo si dej na vlhkou vatu na okno naklíčit řeřichu – bude trvat asi 7 dní – bude se hodit na Zelený čtvrtek 9.4. – do polévky, jen tak na chléb s máslem… pro zdraví!!! Šedé nebo někde žluté úterý pašijového týdne je zároveň Dnem vzdělanosti. Můžeš se zamyslit nad:                         výhody              x         nevýhody               domácího  vzdělávání.

TĚŠÍM se, až si zážitky budeme vyprávět.  

Veselé –  i  když zřejmě méně tradiční Velikonoce všem přeje  Blanka Schwarzová – tř. uč.

Chci poděkovat těm, kteří pravidelně čtou moje vzkazy, za jejich důvěru. Vážím si jí.

Dobrovolné               

Hv poslech: Jaro dělá pokusy

opakovat 46,47 Kolik je na světě věcí  melodie, text

nové: Voláme sluníčko – poslech: odkaz, melodie, text

učebnice 56 + odkaz:

Jak zabavit děti doma:

https://www.prozeny.cz/clanek/zustali-jste-s-detmi-doma-takhle-je-muzete-zabavit-62778

Tak, kluci, nezapomeňte 13.4. doma všechny ženy symbolicky „pomladit“

a děvčata, pamatujte, že červené vajíčko symbolizuje lásku!

 

Výuka do 27.3.

Anglický jazyk

PDF: Lesson plan_4    Word:Lesson plan_4

 

Dobrý den,

doporučuji všem rodičům, aby při domácí přípravě svých dětí dbali hlavně na pár mých doporučených zásad:

1.V 1. týdnu domácí přípravy se držte hlavně toho, na co jsou děti zvyklé = učebnice, sešity

2. Denně ať čtou – využít času na čtenářský deník, nechat jim volný výběr knih.

Číst alespoň půl hodiny – střídat hlasité čtení a čtení tiché / očima/. U tichého čtení tak 1 odstavec denně podle délky,  ať řeknou nahlas obsah svými slovy – ne „ papouškovat“, ale pokusit se každé slovo obměnit .V čítance jsme skončili: Mamuti/ 92/.Ve Vlastivědě od str. 74 mají možnost obohatit svoje znalosti o pověsti z našich dějin.

Využít lépe dech – přízvuk na 1. slabiku, jedním dechem 1 – 5 slov, pak větu, zkusit s nimi číst v duetu = současně, čímž sledujete plynulost, pak třeba v nádechu pouze 1. písmena slov, 1. slabiky slov, poslední slabiky slov. …

Uděláte jim práci zajímavější – zlepšíte dechové návyky, pohyb očí. Dbejte na výslovnost, netolerujte nedbalou výslovnost – objeví se pak i v diktátech.Také je potřeba zlepšit melodii hlasu – klesat na konci oznamovací věty, zvedat melodii u otázky,přidat intenzitu u rozkazu. Číst zajímavě – vžít se do role příběhu, měnit hlas, zkoušet to stále připomínat!!! Číst slovo vcelku, pokoušet se správně spojovat s předložkou -/ nacestě/ s přízvukem na na.

3.Denně ať píšou 5 – 10 vět – střídejte opisování, doplňování v učebnicích na fólii – pracujte s přestávkami. Napište si alespoň 1 diktát za týden způsobem:

Nejdříve hlasité uvažování– ve které třídě se daný jev učili, pak pravidlo, které na to platí, nakonec co tam patří! Často totiž „ střílí“ pravopis formou pokus – omyl a následně teprve uvažují proč to tak je a pozdě se pak diví, jak to bylo lehké!!!

Nebojte se vyměnit si doma role – oni budou diktovat, vy budete psát.

Ze zkušenosti vím, že to velmi ocení, bude je to víc bavit a zjistí, že všichni jsme případně omylní. Tím určitě neutrpí vaše rodičovská role, naopak se spolu třeba zasmějete.

4.M: opakovat písemné dělení se zkouškou / inspirovat se PS 39 /, procvičovat násobilky 6 – 9 zpaměti, trénovat rychlost, doplňovat si nedodělané  stránky v  PS  „ Chci závodit s kalkulačkou“

Zkoušet také tvořit vlastními slovy podobné slovní situace – úvahy nahlas: Když 1 lízátko stojí 2 Kč- tak 3 lízátka budou stát 3 krát více než 2 Kč- to se rovná 3.2 se rovná…Jak zněla otázka? Odpověz celou větou přesně.

Možná budete udiveni tím, jak těžce se jim úvahy říkají, považují je za zdlouhavé, chtějí vše velmi rychle, bez vynaložení námahy – pak mnoho omylů, přebreptů, nesmyslů. Proto chci po nich, aby vše komentovali. V geometrii tak provádíme komentář též u všeho: vezmu pravítko, 1 rukou přidržím, druhou narýsuji přímou čáru, na které vyznačím bod, který pojmenuji….

Český jazyk

zaměřte se na podstatná jména – určování pádů, rodů. Nové: pravopis podle vzoru město / 7. pád – s městy, proto s koly bude y/. Ve velkém PS 42 -45 vybírejte denně 2 – 3 krátká cvičení. K tomu si napiš zase 1 diktát 67/4/ a naopak – rodič/.

Matematika

Nový malý PS do matematiky doplň po str. 8 = práce s nulami – vyžaduje pouze soustředění, jinak není nic nového. Opět úsudky! Denně si naplánuj a splň 2 – 3 krátká cvičení. Nehromaď si nesplněnou práci, pracuj a opakuj pravidelně a často.

Vlastivěda

referát o Janu A. Komenském – na papír / vlastnoručně nejméně 10 vět + pokus se tužkou o  kresbu jeho hlavy/

Přírodověda

„Velikonoce u nás doma“ – na papír / vlastnoručně nejméně 10 vět o tradicích u vás doma + barevně vhodně výtvarně doplnit / nebo“ Recept na zdravé jarní jídlo“.

Výchovy

Výchovy nechám na dobrovolném zpracování téma: Ze života včel – včelí portrét, královna a její rodina,, role včel v přírodě, návrh včelína, život v úlu….. maximální formát A3 – volné zpracování

 

Zdravím děti i rodiče a přeji ať se dobře daří!

Mgr. Blanka Schwarzová – tř. uč.

Pozn.  www. ucebnice-online.cz nabízí přístup zdarma pro vaši možnou potřebu

Splněné výtvory schovávejte, nikam je nenoste ani neposílejte, zamezte zbytečnému pohybu, o formě hodnocení  za splnění prací se domluvím s dětmi  sama po návratu do školy.  Děkuji za pochopení. Věřím, že společně celou situaci zvládneme. 

 

Posílám pár  odkazů – jsou to pěkné, poučné, většinou krátké příběhy k pravěku, ke Dni učitelů a příspěvky k aktuálnímu učivu. Blíží se Velikonoce, tak i ke změně času a tradicím, pranostikám a čtení.

Odkaz na Dějiny udatného národa českého: Lovci mamutů

Odkaz na muzeum spisovatele Eduarda Štorcha:

Pravěcí zemědělci:

Brambory:

28.3. Den učitelů – Jan Amos Komenský:

Pády podstatných jmen:

https://www.umimecesky.cz/rozrazovacka-pady-podstatnych-jmen-1-uroven/257

Luštěnky domů:

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=lust%C4%9Bnky+domu

Změna času:

https://www.zmenacasu.eu/zmena-casu-2020/

Velikonoce:

Velikonoční neboli svatý týden: vše co potřebujete vědět

Karaoke čtení /s Ivanou Chýlkovou…./:

https://decko.ceskatelevize.cz/karaoke-cteni