Základní škola Štíty

1. třída

Výuka do 8.4.

Anglický jazyk (skupina paní uč. Markéty Drlíkové)

Word: 1. ročník  do 3.4.        PDF: 1. ročník  do 3.4.

Word: 1. rocnik do 8.4.          PDF: 1. rocnik do 8.4.

Anglický jazyk (skupina paní uč. Pavlíny Miltákové)

Word: 1_lesson plan Aj         PDF: 1_lesson plan Aj

 

Dobrý den, přidávám pár věcí od pondělí do středy (do 8. 4.). Čt a pá jsou Velikonoční prázdniny, tak si je udělejte i doma. Další úkoly budou až v pondělí 13. 4.

Český jazyk

Slabikář s. 73.- přečíst, naobloučkovat po slabikách. Cv.10-dle přečteného domalovat obrázek. Dole doplnit správná písmena.

Písanka po 39.

Život kolem nás

Ája  s. 51

Matematika

Tentokrát pro děti trochu zábavnější matematiky, snad máte všichni přístup na internet. (U každého cca deset jednoduchých příkladů.)

https://skolakov.eu/matematika/1-trida/numerace-do-20/usporadani-cisel/razeni.html

https://skolakov.eu/matematika/1-trida/numerace-do-20/ciselna-osa/pocitame.html

https://skolakov.eu/matematika/1-trida/numerace-do-20/karty/pocitame.html

https://skolakov.eu/matematika/1-trida/scitani-a-odcitani-do-20/obrazkove-pocitani-do-15/priklady4.htm   (U tohoto cvičení je  na horním řádku šest čísel – stran – udělejte si všechny. (První tři jsou na sčítání, další tři na odčítání.)

DOBROVOLNÉ ÚKOLY  ZA JEDNIČKY DO VPČ

kdo se doma nudí nebo nemá úplně hezké známky ve VPČ, může mi namalovat a poslat do 13.4. na messenger obrázek  s velikonoční tématikou (na papír velikosti A4). Technika libovolná. Kdo radši vyrábí, než maluje, může nazdobit velikonoční mističku. Měli jste připravené kelímky od Perly, tak je můžete např. z venkovní strany polepit kousky  vytrhávaných nebo vystříhaných  barevných papírů, ať jsou veselé( nebo nazdobit jinak – podle vlastního nápadu). Zase mi vyfoťte a pošlete. Do  kelímků si pak třeba můžete vysít velikonoční trávu. Kdo VPČ nemá rád, samozřejmě nemusí dělat nic z toho. J

Výuka do 3.4.

Anglický jazyk (skupina paní uč. Markéty Drlíkové)

Word: 1. ročník  do 3.4.        PDF: 1. ročník  do 3.4.

Český jazyk

Slabikář s. 71, 72. Číst, obloučkovat, u nového písmenka postupovat stejně, jak jsem psala minulý týden, postupovat podle nápovědy na spodu stran.

Prac. list KAKTUS – přečíst, vyplnit křížovku, slova ve sloupcích pak skládat ze složky.

Prac. list BRUSLE – natrénovat čtení (obloučkovat velkou slabiku – čtyři písmenka  a pak zbytek) . Zakroužkovat písmena jen u těch slov, která najdete na obrázcích pod cvičením, tajenku pak vypsat do věty pod obrázky. Chtěla jsem poprosit, kdo má možnost natočit video, jak děti čtou toto cvičení, pošlete mi  ho do pátku do mailu: katkamervartova@seznam.cz, nebo přes messenger či whatsapp. Ráda bych dala nějaké známky.

Pracovní listy: Word: Pracovní listy Český jazyk       PDF: Pracovní listy Český jazyk

Písanka po s. 36. Prosím, s. 33 mi vypracovanou vyfoťte a pošlete opět do pátku  přes mail či messenger.( Psát věty psacím písmem. Nezapomenout na velká písmena na začátku a tečky za větami.)

Matematika

Prac. sešit s. 26.  (25 –přeskočte)

Prac. listy– nakupování, číselné osy a příklady.  Prac.  list NAKUPOVÁNÍ opět vyfoťte a pošlete mi vypracovaný. Kdo nemá možnost vytisknout, stačí mi napsat příklady na papír, vyfotit a poslat. Děkuji.

Pracovní listy: Word: Pracovní listy matematika      PDF: Pracovní listy matematika

Život kolem nás

Ája s. 49,52.

Děkuji za spolupráci a moc pozdravuji děti. Už je mi po nich smutno. :-(

Výuka do 27.3.

Anglický jazyk (skupina paní uč. Pavlíny Miltákové)

Word:1.trida_priprava       PDF: 1.trida_priprava

Anglický jazyk (skupina paní uč. Markéty Drlíkové)

https://www.youtube.com/watch?v=VqdeRN3RisU

https://www.youtube.com/watch?v=ybt2jhCQ3lA

  • Možné zopakovat slovíčka – školní pomůcky na videu https://www.youtube.com/watch?v=41cJ0mqWses
  • V pracovním sešitě str. 15 spojit správné číslice se správným počtem věcí. Prosím, dbejte, aby děti u množného čísla dávaly na konec slovíčka „s“ – např. three pencils . Jsou zde dvě nová slovíčka dveře = door, five doors + okna = window, seven windows. Mohli byste také zadat vybarvování daných věcí např. blue books = modré knihy nebo red bags …To už nechám na dobrovolnosti.

 

Dobrý den, posílám opět souhrn toho nejdůležitějšího do 27. 3. Doufám, že jste všichni zdraví a učení s dětmi zvládáte. Moc za to děkuji.

Český jazyk

Slabikář po s. 70 – opět číst, obloučkovat slova po slabikách, slova v barevných pruzích skládat nebo psát psacím písmem jako diktát. (střídejte obojí). Na stranách s novými písmeny vždy v básničce pod písmenem zakroužkovat nová písmena, spočítat je, pod obrázkem spojovat slabiky do slov. Děti by měly vše už znát ze školy.

Nyní již budou strany s větším množstvím textu, tak uvidíte, jak jsou na tom děti se čtením. Pokud čtou pomalu, předříkavají si jednotlivá písmena než vysloví slabiku nebo si předčítají potichu slovo a pak teprve ho řeknou celé nahlas, je to špatně a do budoucna to dětem uškodí a zpomalí čtení. Je potřeba, aby hned říkaly po slabikách nahlas, co vidí a současně aby přitom obloučkovaly. Takto budou pak rychle po slabikách číst a časem to přejde v plynulé čtení celých slov a vět. Samozřejmě děti, které už čtou dobře a dokáží číst plynule po slovech, slabikovat nemusí. Komu se rychlé čtení nedaří, trénujte a opakujte text i vícekrát. Vždy se po každé větě ptejte, o čem děti četly. Můžete jim dávat návodné otázky. Kdo je šikovný, zvládne říct , o čem četl, i po přečtení např. tří, pěti vět najednou.

VĚTA – zopakovat dětem, že začíná velkým písmenem a končí tečkou, vykřičníkem nebo otazníkem, skládá se ze slov – hromádek. Při čtení ve Slabikáři vždy přečíst jednu větu – od velkého písmena po tečku – neplést větu a řádek. (Např.: Ježek ve dne spí. ) Pak se zeptat, kolik slov (hromádek) má tato věta? (4 slova) Které slovo je v této větě první? (ježek), které slovo je třetí? (dne) apod..Takto zkoušet, aby se děti orientovaly v textu. Také zkoušet počítat slova ve větě jen ústně bez psané předlohy. Zatím jsme si vymýšleli ústně jednoduché věty, kde někdo něco dělá. Např.: Pepík pracuje. Tomáš řídí auto. atd..Na prstech si ukazujeme počet slov. Zkoušejte vymýšlet ústně větu, která má dvě, tři slova a pak ji ze složky skládat. (Přidejte si tečku, vykřičník a otazník do složky).Každé slovo je „samostatná hromádka“ a musí být za ní mezera, na konci nezapomenout na tečku a dát velké písmeno na začátek.

Písanka po s. 31 – vždy začít psát co nejblíž k předepsanému slovu a neroztahovat, aby se slovo vešlo na řádek vícekrát. Dopisovat až do konce řádků. Pokud se slovo nevejde na řádek již celé, nechat ho nedopsané. Dbát na správné tvary, dotahovat k linkám.

MATEMATIKA s. 19 – 24.

V matematice vypočítat strany v prac. sešitě. Trénovat počítání do 20 i zpaměti. Do deseti už rychle zpaměti i řetězy : 10-7+5= Porovnávat čísla, která jsou větší, menší a o kolik. Doplňovat řady vzestupně i sestupně: např: __ 15__ 17___// ___ 19___ __ ___ 15 // 9 __ __ 12 ___ // ___ ___ ___ 13 ,12 apod.

Nakupování, vracení na 20 Kč – hra na obchod s papírovými penězi.

Na počítadle nebo s kolečky – postavit dvacet koleček, pět mezera pět a pod to pět mezera pět. Pak rychle zakrývejte proužkem papíru různý počet koleček a děti rychle říkají, jaké číslo vidí. ( 19, 5, 11, 20, 3…) Nepočítat po jedné, hned vidí, že nahoře je deset a dole zbytek… Proto máme i mezírku po pěti, aby číslo bylo hned na první pohled vidět…

ŽIVOT KOLEM NÁS s. 46, 47, 48.

Děkuji moc za spolupráci, vím, že je to pro vás i děti určitě náročné. Pokud si nebudete s něčím vědět rady, neváhejte mě kontaktovat přes Bakaláře, telefon nebo e-mail a ráda Vám pomůžu. Kdo bude mít chuť a hlavně čas, může mi napsat, jak se Vám práce daří, či nedaří. Zatím mám informace spíše ve smyslu, že vše jde v pohodě a rychle. Ale je mi jasné, že každé dítě je jiné a to, co jednomu bude trvat deset minut, druhému může zabrat hodinu. Snad Vás tedy moc nepřetěžuji a společně toto těžké období zvládneme. Přeji Vám i dětem pevné zdraví!!!

K. Mervartová

Výuka do 20.3.

Písanka

Vypracovat po stranu 24.

Slabikář

Po stranu 64 – vše přečíst, naobloučkovat , splnit úkoly.

Slab. s. 57, 59,63 – barevné pruhy  – diktujte dětem, ať skládají z písmen nebo píší jako diktát.

Nová písmena si přidávejte automaticky do složky a zkoušejte s nimi skládat.

Život kolem nás

Ája – str. 44, 45, 50 – naučit pojmenovat květiny a zvířata na obrázcích i další (kanec, prasnice, sele – býk, kráva, tele – kozel, koza, kůzle – kohout, slepice, kuře-  kačer, kachna, kachně – beran, ovce, jehně – hřebec, klisna, hříbě – houser, husa, house). Budu po návratu zkoušet.

Matematika

Nový prac. sešit str. 11, 12/(dole dokresli mince do 10), s.13, 14,15.16,17.

Můžete si rozstříhat peníze z prac. sešitu a zkoušet počítání pomocí peněz. Např.připrav 15 Kč, (vždy desetikorunu a pak jednotky libovolně), přidej 3 koruny. Kolik máš teď korun? (Sečtou jednotky, přidají k nim tu desítku)

15+3=18

Sejným způsobem můžete zkoušet odčítat.

18-3=15